Η συμπεριφορά ενός μαθητή με ΔΕΠ-Υ μέσα στην τάξη

 Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) είναι από τις συχνότερες παιδοψυχιατρικές διαταραχές παγκοσμίως. 

                           

 Η διαταραχή αυτή απασχολεί περισσότερο από κάθε άλλη διαταραχή τους επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων. Το γεγονός αυτό οφείλεται στη μεγάλη συχνότητα εμφάνισης της ΔΕΠ-Υ στον παιδικό πληθυσμό καθώς και στο γεγονός ότι με τη ΔΕΠ-Υ σχετίζονται αρκετά προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς.  

 Η διάγνωσή της  συμπίπτει με την ένταξη του παιδιού στο σχολείο, καθώς εκεί αυξάνονται οι απαιτήσεις  συγκέντρωσης, προσοχής, οργάνωσης και υπακοής στους κανόνες.

  Το παιδί με ΔΕΠ-Υ μπορεί να εκδηλώνει τα εξής χαρακτηριστικά μέσα στη σχολική τάξη:

  • Δυσκολία διατήρησης της προσοχής.
  • Είναι υπερκινητικό. Σηκώνεται από την καρέκλα, κουνάει τα χέρια του ή τα πόδια του όσο είναι καθιστός.
  • Ασχολείται διαρκώς με άλλα πράγματα κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Είναι παρορμητικό. 
  • Διακόπτει τους άλλους και συχνά απαντά πριν ολοκληρωθεί η ερώτηση.
  • Ξεχνάει καθημερινές δραστηριότητες.
  • Είναι αδέξιο και δεν ολοκληρώνει κάτι που έχει αρχίσει.
  • Διακόπτει το μάθημα για άσχετες παρατηρήσεις.
  • Ανυπομονεί και δε μπορεί να περιμένει τη σειρά του.
  • Κάνει λάθη απροσεξίας στις σχολικές εργασίες.
  • Αργεί να ολοκληρώσει τις σχολικές του εργασίες μέσα στην τάξη.
  •  Αδυνατεί να ακολουθήσει οδηγίες.
  • Δεν ακούει προσεκτικά το συνομιλητή του.
  • Έχει κενά στις σχολικές και τις ευρύτερες γνώσεις του.
  • Έχει έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό του.
  • Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση.


 ©  Ράλλη Μαρία -   Λογοθεραπεύτρια



Βιβλιογραφία:

Η διάγνωση της διάσπασης προσοχής. Πρακτικός οδηγός. Εκδόσεις Καστανιώτη

 

Σχόλια