- Ένας μύθος για τις Μαθησιακές Δυσκολίες αναφέρει ότι οι μαθητές έχουν χαμηλό δείκτη νοημοσύνης, γεγονός που καταρρίπτεται αφού έχει αποδειχτεί από έρευνες ότι η νοημοσύνη τους κυμαίνεται από το κατώτερο φυσιολογικό έως και την ανώτερη ευφυΐα.
- Πολλοί πιστεύουν ότι τα παιδιά λόγω της δυσκολίας που παρουσιάζουν στο σχολείο δεν μπορούν να μάθουν και άρα δε μπορούν να φοιτήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η πραγματικότητα όμως είναι πως με την έγκυρη διάγνωση και την κατάλληλη εκπαίδευση μπορούν να διαπρέψουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Σχετικά με την άποψη ότι οι Μαθησιακές Δυσκολίες μπορούν να είναι αποτέλεσμα κακής και ελλιπούς διδασκαλίας, η ίδια η επιστημονική κοινότητα το αμφισβητεί καθώς προϋπάρχουν πριν τη γέννηση του παιδιού. Όμως με την κατάλληλη και εξατομικευμένη διδασκαλία τα παιδιά παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση στις μαθησιακές τους ικανότητες.
- Ο μύθος του τεμπέλη μαθητή δεν ισχύει. Πράγματι τα παιδιά αυτά, μοιάζουν να είναι αφηρημένα δεν συμμετέχουν και καθυστερούν να ολοκληρώσουν εργασίες. Στην πραγματικότητα όμως χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να διεκπεραιώσουν τις υποχρεώσεις του.
- Ένας άλλος μύθος είναι ότι οι μαθητές που έχουν Μαθησιακές Δυσκολίες παρουσιάζουν δυσκολία μόνο στα μαθήματα του σχολείου. Στην πραγματικότητα όμως εξαιτίας των συνεχών σχολικών αποτυχιών εμφανίζουν παράλληλα και προβλήματα στην συμπεριφορά, καθώς και κοινωνικό-συναισθηματικές δυσκολίες.
© Ράλλη Μαρία - Λογοθεραπεύτρια
Βιβλιογραφία
Παντελιαδου, Σ και Μποτσας, Γ (2007) Μαθησιακές δυσκολιες: Βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά. Βολος:Γράφημα.
Παπαδομαρκάκης, Γ., Γκονέλα, Ε. Και Παπαδοπούλου, Β. (2011). Οδηγός Ανίχνευσης διάγνωση και αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών για τη Β/θμια Εκπαίδευση. Ροδος: Αυτοέκδοση.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου