Οπτική αντίληψη είναι ένα σύνολο δεξιοτήτων που χρησιμοποιούμε για να συλλέξουμε οπτικές πληροφορίες, να τις αναλύσουμε και να τις ερμηνεύσουμε. Είναι η ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε, να θυμόμαστε και να ανακαλούμε μια ακολουθία αντικειμένων, γραμμάτων, λέξεων και άλλων συμβόλων στην ίδια σειρά.Τα παιδιά με οπτικο-αντιληπτικά προβλήματα δεν προσλαμβάνουν τις οπτικές πληροφορίες όπως εμείς. Παρουσιάζουν δυσκολίες στην ανάγνωση, γραφή και αντιγραφή. Πολλές φορές οι μαθησιακές δυσκολίες σχετίζονται άμεσα με δυσκολίες στην ερμηνεία και τη χρήση των οπτικών πληροφοριών.
Κάποιες διασκεδαστικές δραστηριότητός που βοηθούν στην ενίσχυση της οπτικής αντιλήψεις είναι οι εξής:
Κύβοι στο παρκέ. Το παιδί αντιγραφεί μοτίβα χρησιμοποιώντας κύβους στο δάπεδο.
Εύρεση σχημάτων σε εικόνες. Ζητάμε από το παιδί να
βρει όλους τους κύκλους στην εικόνα, όλα τα τετράγωνα
κλπ και στη συνέχεια να τα ζωγραφίσει.
π.χ
Παζλ. Το παιδί συναρμολογεί παζλ που του αρέσουν.
Μοτίβο με χάντρες. Δείχνουμε στο παιδί ένα μοτίβο που έχουμε φτιάξει με χάντρες και του ζητάμε να φτιάξει ακριβός το ίδιο μοτίβο.
Μοτίβο με χάντρες. Δείχνουμε στο παιδί ένα μοτίβο που έχουμε φτιάξει με χάντρες και του ζητάμε να φτιάξει ακριβός το ίδιο μοτίβο.
Ταξινομήσεις. Το παιδί ομαδοποιεί ή ταξινομεί σχήματα
ποικίλων μεγεθών ή χρωμάτων. Οι φιγούρες μπορούν να είναι από ξύλο ή χαρτόνι ή
να τοποθετηθούν σε μικρές κάρτες.
π.χ
π.χ
Παιχνίδια με Ντόμινο.
Γράμματα Bingo. Μπορούμε να φτιάξουμε κάρτες Bingo με
γράμματα. Καθώς τα γράμματα προφέρονται από το γονιό τo παιδί τα αναγνωρίζει και τα καλύπτει.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου