Πως να βοηθήσουμε ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες.

-Δημιουργία σχεδιαγράμματος του μαθήματος .

-Τοποθέτηση επικεφαλίδας, λέξεων κλειδιά σε κάθε παράγραφο .

-Υπογράμμιση των σημαντικών στοιχείων  στο κείμενο.

-Δημιουργία πολλαπλών ερωτήσεων οι οποίες θα οξύνουν την κριτική ικανότητα του παιδιού .

- Μετά τη συγγραφή κάποιας εργασίας ή έκθεσης να ζητηθεί από το παιδί να τη ξαναδιαβάσει προσεχτικά και να διορθώσει τυχόν λάθη(συντακτικά ή γραμματικά).

- Διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων , περιοδικών ή εφημερίδων ( π.χ, κόμικς ,παραμύθια , αθλητικές εφημερίδες κ.α), σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του παιδιού .

-Συχνά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης με εναλλαγή δραστηριοτήτων (κινητικές με στατικές δραστηριότητες ) για εκτόνωση πιθανής κούρασης ή έντασης .

- Χρησιμοποίηση ενισχυτών (αυτοκόλλητα, βόλτα, παιχνίδι) ανάλογα με την ηλικία του κάθε παιδιού προκειμένου να δημιουργήσει εξωτερικά κίνητρα για μάθηση.

- Απομάκρυνση παραγόντων που μπορούν αποσπάσουν την προσοχή του παιδιού (τηλέφωνο, τηλεόραση, παράθυρο κ.α).

- Αποφυγή αρνητικών παρατηρήσεων οι όποιες θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αυτοεκτίμηση του.


 Ράλλη Μαρία 
Λογοθεραπεύτρια

Σχόλια