-Δημιουργία σχεδιαγράμματος του μαθήματος .
-Τοποθέτηση επικεφαλίδας, λέξεων κλειδιά σε κάθε παράγραφο .
-Υπογράμμιση των σημαντικών στοιχείων στο κείμενο.
-Δημιουργία πολλαπλών ερωτήσεων οι οποίες θα οξύνουν την κριτική ικανότητα του παιδιού .
- Μετά τη συγγραφή κάποιας εργασίας ή έκθεσης να ζητηθεί από το παιδί να τη ξαναδιαβάσει προσεχτικά και να διορθώσει τυχόν λάθη(συντακτικά ή γραμματικά).
- Διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων , περιοδικών ή εφημερίδων ( π.χ, κόμικς ,παραμύθια , αθλητικές εφημερίδες κ.α), σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του παιδιού .
-Συχνά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης με εναλλαγή δραστηριοτήτων (κινητικές με στατικές δραστηριότητες ) για εκτόνωση πιθανής κούρασης ή έντασης .
- Χρησιμοποίηση ενισχυτών (αυτοκόλλητα, βόλτα, παιχνίδι) ανάλογα με την ηλικία του κάθε παιδιού προκειμένου να δημιουργήσει εξωτερικά κίνητρα για μάθηση.
- Απομάκρυνση παραγόντων που μπορούν αποσπάσουν την προσοχή του παιδιού (τηλέφωνο, τηλεόραση, παράθυρο κ.α).
- Αποφυγή αρνητικών παρατηρήσεων οι όποιες θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αυτοεκτίμηση του.
-Τοποθέτηση επικεφαλίδας, λέξεων κλειδιά σε κάθε παράγραφο .
-Υπογράμμιση των σημαντικών στοιχείων στο κείμενο.
-Δημιουργία πολλαπλών ερωτήσεων οι οποίες θα οξύνουν την κριτική ικανότητα του παιδιού .
- Μετά τη συγγραφή κάποιας εργασίας ή έκθεσης να ζητηθεί από το παιδί να τη ξαναδιαβάσει προσεχτικά και να διορθώσει τυχόν λάθη(συντακτικά ή γραμματικά).
- Διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων , περιοδικών ή εφημερίδων ( π.χ, κόμικς ,παραμύθια , αθλητικές εφημερίδες κ.α), σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του παιδιού .
-Συχνά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης με εναλλαγή δραστηριοτήτων (κινητικές με στατικές δραστηριότητες ) για εκτόνωση πιθανής κούρασης ή έντασης .
- Χρησιμοποίηση ενισχυτών (αυτοκόλλητα, βόλτα, παιχνίδι) ανάλογα με την ηλικία του κάθε παιδιού προκειμένου να δημιουργήσει εξωτερικά κίνητρα για μάθηση.
- Απομάκρυνση παραγόντων που μπορούν αποσπάσουν την προσοχή του παιδιού (τηλέφωνο, τηλεόραση, παράθυρο κ.α).
- Αποφυγή αρνητικών παρατηρήσεων οι όποιες θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αυτοεκτίμηση του.
Ράλλη Μαρία
Λογοθεραπεύτρια
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου