Οι μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται στην ασυνήθιστα επίμονη
δυσκολία που παρουσιάζουν ορισμένα παιδιά με φυσιολογική νοημοσύνη, στην
ανάπτυξη κυρίως των δεξιοτήτων ανάγνωσης και ορθογραφίας.
Γενικά οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας όρος ομπρελά που κάτω απ' αυτή βρίσκονται διαφορές μορφές με ξεχωριστά χαρακτηριστικά η κάθε μια.
Γενικά οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας όρος ομπρελά που κάτω απ' αυτή βρίσκονται διαφορές μορφές με ξεχωριστά χαρακτηριστικά η κάθε μια.
Μορφές Μαθησιακών Δυσκολιών
- Δυσλεξία: Το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες που επικεντρώνονται στην ανάγνωση, στη γραφή (π.χ αντιστροφή γραμμάτων ή λέξεων) και δυσκολεύεται να θυμηθεί ορθογραφικούς και συντακτικούς κανόνες.
- Δυσγραφία: Βασικό χαρακτηριστικό είναι η δυσκολία στη γραφή που κυρίως είναι αργή, δυσανάγνωστη, καθρεφτική και αμφιδέξια.
- Δυσαριθμησία: Το παιδί δυσκολεύεται στη συσχέτιση συμβόλων- τόσο ακουστικών όσο και οπτικών. Επιπλέον παρουσιάζει αδυναμία στην αναγνώριση και κατανόηση των προμαθημνατικών εννοιών. Μπερδεύει ή αντιστρέφει αριθμούς που μοιάζουν μεταξύ τους και δυσκολεύεται αρκετά να αντιγράψει αριθμούς, γεωμετρικά σχήματα και να επιλύσει προβλήματα.
- Δυσορθογραφία: Δυσκολία στην εκμάθηση της ορθογραφίας. Το παιδί κάνει ορθογραφικά λάθη σε λέξεις που συναντά καθημερινά ή σε λέξεις που οφείλει λόγω του ηλικιακού του επιπέδου να είχε κατακτήσει. Παράλληλα εστιάζονται σε ετυμολογικά και καταληκτικά λάθη ενώ εμφανίζει δυσκολία και στην φωνογραφημική αντιστοιχία καθώς και στον τονισμό.
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα:
Ράλλη Μαρία
Λογοθεραπεύτρια
Βιβλιογραφία
Μωυσίδου,Ε.& Παυλίδου, Μ. (2009). Συμβουλευτική και στήριξη οικογενειών με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αλεξάνδρεια Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
Στασίνος, Δ. (2003). Δυσλεξία και σχολειο: Εμπειρία ενός αιώνα. Αθήνα: Gutenberg
Τζουριάδου και Μπάρμπας, Γ. (2003). Μαθησιακές δυσκολίες, γνωστικές προσεγγίσεις. Αθηνα: Πανεπιστημιακή έκδοση.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου